Hot Digital Currency News

The latest news in the world of digital currency

Hot Digital Currency News

The latest news in the world of digital currency

 

USDT یا تتر چیست؟

 ارز تتر که قبلا با نام Realcoin آن را میشناختند، با نام USDT معامله می شد. تتر یک ارز دیجیتال است که توسط Tether Operations Limited در سال 2014 راه اندازی شد. Tether Operations Limited یک شرکت متعلق به Bitfinex است، یک صرافی ارز دیجیتال مستقر در هنگ کنگ. تتر به عنوان یک استیبل کوین طراحی شده است یعنی ارزهای دیجیتالی که به دارایی ها یا کالاهای واقعی متصل می شوند تا از نوسانات بازار در امان باشد.

بر اساس داده‌های CoinMarketCap، تتر که سومین ارز دیجیتال بزرگ پس از بیتکوین و اتریوم است، همیشه قیمتش حدود یک دلار ثابت است و نوسانات بسیار بسیار کوچکی دارد که حتی به چشم نیز نمی‌آید.

تتر زیربنای اقتصاد دارایی دیجیتال است، که حجم معاملات روزانه آن می تواند دو یا سه برابر بیت کوین باشد. معامله گران از تتر و سایر استیبل کوین ها به عنوان منبع تضمین در دنیایی بی ثبات استفاده می کنند و سکه ها به وسیله اصلی مبادله برای پرداخت ها، تجارت، وام دهی و سایر فعالیت های مبتنی بر فناوری بلاکچین تبدیل شده اند.

استیبل کوین ها را می توان به ارزهای واقعی مانند دلار آمریکا، یورو، فرانک سوئیس یا کالاهای گرانبها مانند فلزات متصل کرد. ارز تتر به دلار آمریکا متصل است. نه تنها این، تتر همچنین ادعا می کند که گردش آن در بازار ارزهای دیجیتال بر نسبت 1:1 با دلار آمریکا ثابت است. این بدان معناست که به ازای هر USDT موجود، یک دلار آمریکا در ذخایر Tether Limited وجود دارد. هنگامی که شخصی 10 دلار را به حساب Tether خود واریز می کند، ده توکن USDT می گیرد.

قانون‌گذاران نگران هستند که اگر استیبل کوین‌ها به‌عنوان پول دیجیتالی خصوصی مطرح شوند، می‌توانند خطراتی را برای بازارهای مالی گسترده ‌تر و سیاست ‌های پولی ایجاد کنند. اجرا بر روی یک استیبل کوین، در تئوری، می‌تواند منجر به فروش سنگین دارایی‌هایی شود که به عنوان ذخایر نگهداری می‌شوند، مانند بدهی‌های کوتاه‌ مدت تجاری یا سایر وجوه نقد.

 

Tether برای چه چیزی استفاده می شود، چرا مهم است؟

همانطور که در بالا ذکر شد که تتر یک استیبل کوین است، سرمایه گذاران تتر را عمدتاً برای محافظت از خود در برابر نوسانات در بازار ارزهای دیجیتال خریداری می کنند. این واقعیت که به یک ارز واقعی متصل است، در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال از نظر ثبات و ارزش، مزیت بزرگی برای آن می‌دهد.

بیت کوین و اتریوم به هیچ کالای واقعی متصل نیستند. از این رو، بسیاری از معامله‌گران کریپتو، تتر را به عنوان راهی برای محافظت از موقعیت مالی خود در صورت سقوط بازار کریپتو خریداری می‌کنند.

قدرت تراکنش تتر یکی دیگر از دلایلی است که علاقه زیادی به خود جلب می کند. USDT را می توان به هر گوشه ای از جهان ارسال کرد، به دلار آمریکا ، یورو و حتی ریال تبدیل کرد و به همان راحتی بیت کوین دریافت کرد.

نکات مهم قبل از خرید تتر:      

     

قیمت تتر همیشه برابر با یک دلار آمریکا است و ما چون با ریال آن را میخریم، باید به نسبت قیمت دلار آن را بخریم و قبل از خرید باید ببینیم که قیمت دلار چند تومان است و چه روندی دارد و تحلیل قیمت آن را ببینیم تا در بهترین قیمت نسبت به تومان آن را خریداری کنیم.

یک نکته خیلی مهم این است که ما قبل از وارد شدن به بازار ارز های دیجیتال یا خرید هر ارزی، باید دانشمان را نسبت به این بازار بالا ببریم و آموزش های مختلف از جمله تحلیل تکنیکال و فاندامنتال را به خوبی یاد بگیریم.

 

 زمان خرید تتر چه زمانی است؟

همانطور که در قسمت های قبل اشاره کردیم، ارز دیجیتال تتر همیشه یک دلار است و ما آن را نسبت به قیمت دلار آمریکا به تومان میخریم. قبل از خرید تتر باید تحلیل قیمت دلار را در نظر بگیریم. علاوه بر تحلیل قیمت، اخبار سیاسی نیز بر قیمت دلار که با تتر یکی است تاثیر بسیاری دارد و ممکن است با یک توافق سیاسی قیمت دلار نوسان زیادی کند. پس بهتر است بعد از تحلیل قیمت دلار، اخبا را نیز بررسی کنیم و در بهترین قیمت خریداری کنیم.

 

آموزش خرید تتر به صورت کامل

خرید تتر در ایران به چند روش امکان پذیر است که در این مقاله به یک روش آن می‌پردازیم.

این روش که از دیگر روش ها مطمئن تر است، خرید ارز دیجیتال تتر از طریق صرافی های آنلاین است که در ادامه مقاله به آن می پردازیم.

خرید ارز تتر از صرافی‌های آنلاین خارجی به دلیل تحریم هایی که علیه ایران وجود دارد، برای همه ایرانیان امکان‌ پذیر نمی‌باشد و باید از طریق صرافی‌های آنلاین داخلی اقدام به خرید ارز دیجیتال تتر بکنید.

برای خرید تتر و یا دیگر ارزهای دیجیتال، در مرحله اول باید یک صرافی آنلاین داخلی برای معاملات خود انتخاب کنید و سپس در آن ثبت‌نام و احراز هویت کنید. مراحل احراز هویت در صرافی های مختلف متفاوت است.

بعد از احراز هویت در صرافی می‌بایست کیف پول ریالی صرافی خودتان را برای خرید تتر شارژ کنید. برای شارژ در بخش واریز، از طریق درگاه پرداخت آنلاین از حساب بانکی خودتان مبلغ مورد نظرتان را به کیف پول ریالی صرافی تان واریز می‌کنید. سپس در بخش خرید، ارز مورد نظرتان را انتخاب می‌کنید. بعد از انتخاب ارز مقدار و قیمتی که بابت هر واحد آن ارز می‌خواهید پرداخت کنید را وارد می‌کنید و اگر قیمتی که وارد کردید با قیمت مارکت یا فروش آن صرافی یکی بود، بعد از تایید کردن خرید، مقدار تتری که خریدید به کیف پولتان اضافه می‌شود‌. اگر قیمتی که برای خرید وارد کرده‌اید از قیمت مارکت پائین‌تر باشد، سفارش خرید شما ثبت می‌شود تا وقتی‌که قیمت آن ارز به قیمت خرید شما برسد و تتر تان به قیمتی که خواستید خریده شود.


 

بیشتر بدانید:

ما در سایت زوم ارز، یک سرویس جدید به نام آربیتراژ گیری در زوم ارز راه اندازی کرده ایم. شما می توانید با استفاده از این سرویس به راحتی کسب درآمد کنید. شاید برایتان این سوال پیش بیاید که کسب درآمد از طریق آربیتراژ گیری چگونه است؟ در این نوع از درآمد زایی شما می توانید قیمت ارزهای دیجیتال را در صرافی های مختلف ایرانی مشاهده کنید. حال پس از آشنایی با قیمت ها رمز ارز مورد نظرتان را می توانید از یک صرافی با قیمت کمتر بخرید و به یک صرافی دیگر با قیمت بیشتر بفروشید. از این طریق می توانید سود با درصد های مختلف کسب کنید. برای انجام این کار کافیست سری به سایت زوم ارز بزنید.

همچنین دوست داشتم در این مقاله سرویس های مختلف زوم ارز را به شما معرفی کنم.

1. اخباری فوری ارز دیجیتال

2. صفحه مقایسه قیمت صرافی های ارز دیجیتال

3. معرفی ایردراپ های ارز دیجیتال

4. معرفی مشاغل در حوزه ارز دیجیتال

5. رویداد های مهم ارز دیجیتال

6. تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال برتر

 منبع: https://www.zoomarz.com/

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد